torstai 14. toukokuuta 2020

KuVilla opetuksen tukena



Muotojen mukaan värittäminen

Muotojen värit laitettu KuVilla tehtävän viereen, jotta lapsen olisi helpompaa itseohjautua tehtävää tehdessään.



Linkki materiaaliin:

https://drive.google.com/file/d/1QnmGagtsV0xTi7yn1bozKzNzGjwM5n7q/view?usp=drivesdk


KuVilla ja satuhahmot

Lapsen kanssa yhteisesti voidaan keskustella totuudesta ja taruista. Mitkä hahmot esiintyvät vain saduissa? Ajattelun taidot vahvistuvat asioiden pohtimisen ja päättelyn kautta.








Harjoitellaan myös sitä, miten hahmot yhdistyvät esineisiin tai asioihin.






Linkki materiaaliin:
 https://drive.google.com/file/d/107nQMbfeeiC74gfrgkU0k_Kjbat-Zq-0/view?usp=drivesdk


Looginen päättely ja KuVilla

Asioiden yhdisteleminen ja yhteyksien etsiminen auttaa loogisen päättelyn kehittymisessä. Tällaisten asioiden harjoittelemisen voi toteuttaa tavalla, jonka lapsi kokee mielekkäänä. Mukaan voi ottaa lapsen kiinnostuksen kohteita ja suosikkihahmoja. 






Linkki materiaaliin: https://drive.google.com/file/d/1mg3MhrgeoBVBXB9BH_Ve8vGd--KPBIaA/view?usp=drivesdk


Numerot 1-10














Linkki materiaaliin:
https://drive.google.com/file/d/119Kb9Y8DxIUKlAANok4fqTsjwKY7adk2/view?usp=drivesdk


Numerot ja KuVilla

Numerotehtäviä, joissa harjoitellaan lukuja ja lukumääriä. 







Etsitään kuva ja katsotaan sen alla olevaa numeroa, joka kirjoitetaan viivalle



Linkki materiaaliin:https://drive.google.com/file/d/1bJRiNW2r6jJIfiERkFEHBv4tdrOzj12v/view?usp=sharing

KuVilla ja looginen päättely


Loogisen päättelyn ja ajattelun taitojen vahvistaminen on yksi varhaiskasvatuksen keskeisistä tehtävistä. Tässä muutama tehtävä KuVilla niiden harjoittelemiseen. 








Linkki materiaaliin: https://drive.google.com/file/d/1vzBurGEjtstQY95mywGcS1v5qkemGMxw/view?usp=sharing



Kynäharjoitukset KuVilla




Linkki materiaaliin:


NIMEÄMINEN JA KUVAN KATSOMINEN KUVILLA

Tarkoituksena on nimetä kuvassa olevia asioita ja miettiä, miten ne liittyvät erilaisiin paikkoihin. Kuvien katsominen ja asioiden nimeämisen jälkeen lapsi voi katsoa kuvaa ja poimia sieltä yksityiskohtia. Tarkoituksena on kyetä erottelemaan kuvasta löytyviä asioita ja niiden ominaisuuksia, joten aikuisen tulee ohjata lapsen tarkkaavuutta olennaisiin yksityiskohtiin etsittävässä asiassa. 















Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

KuVilla ja lyhyet leikit

  Varhaiskasvatuksessa kaivataan usein lyhyitä leikkejä, joita voi ottaa erilaisissa toimintatuokioissa ja odotteluhetkissä. Lapset nauttiva...